BLOGI: UTELIAISUUS VIE BISNESTÄ ETEENPÄIN

Utelias markkinoinnin ja viestinnän ammattilainen on yritykselle arvokas voimavara. Utelias voi tarjota raikkaita ja yllättäviäkin ratkaisuja ja haastaa totuttuja käytäntöjä.



Markkinointitoimisto Käänne Agencyn juuret ovat maamme suurimmissa markkinointiviestinnän toimistoissa, joissa hyvinkin erilaiset ihmiset työskentelivät yhdessä, omine osaamisineen.


Maailma on muuttunut. Aika suosii pienempiä yhtiöitä, jotka tekevät yhteistyötä keskenään. Tällainen verkostoitunut toimintatapa merkitsee asiakkaalle joustavuutta ja kustannustehokkuutta, kunhan joku pitää lankoja käsissään.


Me Käänne Agencyllä toimimme tässä roolissa. Täydennämme omaa osaamistamme kumppaniemme avulla, ja vastaamme koordinoinnista. Pyrimme tekemään asiat helpoiksi ja tarjoamaan parhaan ratkaisut ja osaajat käytettävissä olevalla budjetilla.



Viestintää ja digimarkkinointia


B2b-yritysasiakkaidemme liiketoiminta edellyttää tyypillisesti syvällistä perehtymistä meiltä ja kumppaneiltamme. Tuotamme lisäarvoa liiketoimintaymmärryksen ja toimialatuntemuksen avulla. Ne ovat karttuneet vuosien saatossa, tekemisen kautta.


Viestintään ja digimarkkinointiin liittyvissä tarpeissa on kumppanimme Medita tarjonnut asiakkaillemme arvokasta apuaan. Meditalaiset ovat saaneet kiitosta uteliaan asenteensa lisäksi siitä, etteivät he pelkää vaikeitakaan sisältöjä.



Homma on toiminut toisinkin päin. Meillä on ollut ilo auttaa Meditan asiakasyrityksiä markkinointiviestinnän, kuten yritysvideoiden ja myyntimateriaalien suunnittelussa. Saimmepa olla apuna Meditan oman brändinkin kirkastamisessa ja verkkosivujen uudistamisessa.


"Käänne Agency haastoi, sparrasi ja avasi silmiämme Meditan kilpailuedun ja viestien muotoilussa ja visualisoinnissa, jotta itsekin muistaisimme arvostaa osaamistamme ja taustaamme", kertoo Meditan johtava viestintäkonsultti Päivi Tervonen yhteistyöstämme.



Luovuutta ei ole ilman uteliaisuutta


Länsimaisessa kulttuurissa uteliaisuutta usein pidetty negatiivisena, jopa häpeällisenä ominaisuutena. Tieteessä, innovaatioissa ja bisneksessä uteliaisuudesta on kuitenkin kiistatonta hyötyä. Luovuutta ei ole ilman uteliaisuutta.


Syksyllä 2021 ilmestyi tietokirja uteliaisuudesta: Juha T. Hakala Uteliaisuus. Miksi ´Miksi´on tärkeä kysymys (Alma Talent). Palkittu tietokirjailija, professori Hakala toteaa, että uteliaat työntekijät ovat organisaatioille arvokkaita, mutta tutkimus korostaa myös uteliaiden, inspiroivien johtajien merkitystä. Heihin on helpompi luottaa, koska he sallivat villejä ehdotuksia.


Maailmalta on esimerkkejä isoistakin yrityksistä, jotka korostavat uteliaisuutta rekrytoinnissaan. Kuuluuko sinun yrityksesi niihin?